Panikångesten river i mig

Denna jävla panikångest, kan den inte försvinna någon gång? För den som aldrig har haft det är det svårt att förstå hur hemskt det är. Det bränner i hela huden, hjärtat slår jättehårt och snabbt, som att det ska hoppa ut ur kroppen, och man har svårt att andas. Det känns helt enkelt som att man ska dö. Men nu vet jag ju att man inte gör det. Förhoppningsvis är det bara biverkningar från min nya medicin Efexor som gör att jag får de här attackerna. Det är det som är det lustiga med antidepressiva; det tar 2-4 veckor innan medicinen börjar verka och under de veckorna kan man må ännu sämre. Men, men, det går nog över.

Idag ska jag till min sjukgymnast. Vi brukar öva på att meditera och det hjälper faktiskt väldigt mycket så det ser jag fram emot.

PUSS!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ser att det är ett tag sen inlägget skrevs. Har biverkningarna försvunnit? Jag tar också Efexor, men hade inga såna biverkningar. Men om jag glömmer den nån dag mår jag pyton några timmar senare.

2008-07-22 @ 23:28:57
URL: http://annmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0