Självmord i närheten

Igår fick jag reda på att en kille som är äldrekursare till mig tog livet av sig i helgen... Känns så jävla tragiskt och det var helt oväntat för han var alltid så glad och pigg och hade en flickvän som han verkade jättekär i. Inte för att det man ser alltid stämmer, det är jag ju själv ett skolexempel på men jag önskar att det fanns en mer tillåtande syn på psykisk sjukdom. Att man inte behöver vara konstig bara för att man mår dåligt.

FAN OCKSÅ! Jag blir så arg! Jag kände inte honom alls egentligen, men jag har många vänner som stod honom nära och dom är så klart helt förstörda. och på något sätt påverkar det här mig mer än vad jag vill erkänna. Självmordsimpulserna smyger sig på och helt plötsligt är dom väldigt intensiva. Men jag ska försöka ta mig igenom det här. Jag visste inte det, men tydligen är det vanligt med självmord på den här utbildningen. Förra terminen tog tre i samma klass livet av sig. Fatta vad helt jävla assjukt! Nu ska jag gråta lite så kanske det känns bättre.

Puss!


Kommentarer
Postat av: A

Oj, finns det nån teori om varför det är så vanligt med självmord på just den utbildningen?? Kramar

2008-11-09 @ 19:33:05
URL: http://annmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0