Rädslan att bli sämre finns alltid där

Jag känner att jag har blivit bättre de senaste veckorna. Men så fort jag känner minsta vemodet så blir jag så rädd. Så rädd för att bli sämre. Det känns som att jag inte kan styra det själv. Jag blir så himla arg på människor som tycker att man kan tänka bort en depression, att det finns dom som har det sämre, t.ex. dom fattiga och att dom klagar minsann aldrig. men vad fan! bara för att det finns andra som har det sämre så ska man inte själv få må dåligt då eller?? Om man bryter benet så går man väl till läkaren. Man säger väl inte, jaja, det läker nog ihop till slut, det finns ju dom som har det sämre. Det gäller bara att ta sig i kragen så gör det inte lika ont?!!

Hm, en liten utläggning som hamnade helt utanför det jag hade tänkt skriva. Iaf, så känns det som att jag så himla gärna vill bli bättre, men att jag inte riktigt råder över det själv. Klart att jag kan styra en del, jag går ju till min psykolog och jobbar som fan hela tiden, men jag är så rädd att jag bara ska komma in i en period av ångest och melankoli som jag inte kan bryta. Man ska ju inte måla fan på väggen men det känns jävligt hopplöst just nu.

Puss!

Kommentarer
Postat av: A

De som tror så har ju helt enkelt aldrig upplevt något liknande, de vet inte hur det är att vara deprimerad, att när man väl hamnar i dessa tankebanor så är man på nåt sätt fast. Man vill ut, men hittar inte vägen! Hoppas att det bara är en kortare svacka som du snart kan ta dig ur igen! Många varma kramar!

2008-09-24 @ 23:44:08
URL: http://annmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0