Så tungt, men ändå någon slags ro

Var hos min psykolog för en stund sen. Efter att jag har varit hos henne får jag alltid en känsla av ro och det är så skönt, även om det bara är för en liten stund. Vi pratade om min brist på rädsla. Jag har inte riktigt tänkt på det, men jag är i stort sett aldrig rädd, blir bara arg istället. Var på ett studentställe i helgen och hamnade i bråk med en drös med killar utanför som försökte ta min taxi (taxichauffören var arg på dom också annars hade jag kanske inte lackat). Typ 5-6 fulla, dryga killar och jag backar inte! Jag pratade med min närmaste vän dagen efter och hon sa nånting i stil med att jag inte är riktigt klok. och det är jag ju inte, haha!

nej, men skämt åsido, jag verkar trycka undan min rädsla så fort nånting som liknar den kommer upp. och istället blir jag arg. jag har ofta önskat att jag tog hand om mig själv bättre, mer som mina vänner gör. och kanske beror det på att jag hatar den lilla rädda flickan i mig. Det är få saker som jag verkligen hatar, men den hjälplösa, lilla rädda flickan är mitt stora hatobjekt här i livet. inte dom som har gjort mig illa.

Hm.. måste nog jobba lite på det där.. fortsättning följer

Puss!

Kommentarer
Postat av: A

Nej, det finns tyvärr ingen som bara kan komma o krama mig sådär. Har en vän vars kramar är bästa medicinen, men jag får alltid vänta tills vi kan träffas. Men det är sant att det verkligen kan räcka ibland med att få känna att man är älskad av någon. Ofta är det så att jag just sitter ensam hemma med alla dessa känslor o då blir det just som du säger bara mörkare o mörkare. Har inte fått tag på min företagsläkare nu när jag ringt, men jag tror jag ska fråga henne om hon kan hjälpa mig med en psykiaterkontakt. Tack för dina varma goa kommentarer!! Massa kramar!

2008-09-25 @ 21:34:34
URL: http://annmi.blogg.se/
Postat av: Viskar en bön

jag brukar känna likadant efter att jag varit hos min psykoterapeut. Först känns det skönt och sen kommer ångesten. När det gäller att inte vara rädd så är jag precis tvärtom. Har varit med om misshandel så jag blir snarare paralyserad. Du skulle behöva ge mig lite av dina aggregationer, och jag lite av mitt lugn =)

Styrka till dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0