Sårbarhet - en timme hos psykologen

Jag har precis kommit hem efter en session hos min psykolog. Hon är skitbra, men vissa saker kan hon ju inte göra något åt. Som att jag hatar att visa mig sårbar, eller egentligen bara tanken på att vara sårbar gör att jag mår skitdåligt! Sårbar har jag aldrig visat mig inför någon, inte ens min allra bästa vän som finns hos mig konstant och alltid ställer upp och alltid har en kram på lager.

Så vi pratade om sårbarhet idag och hur jobbigt det var för mig. När jag öppnar mig på det sättet känns det som att den andra personen blir överlägsen mig och jag kan inte hantera det. Det är verkligen jättejobbigt. Speciellt i förhållanden, man vill ju kunna vara nära och för mig är det skitviktigt att kunna prata om allt, men i mina tidigare förhållanden har det inte varit så. Eller, vi har kunnat prata om allt när det gäller honom, men inte när det gäller mig. Så har ju alla mina ex varit ordentligt själviska också och det gör ju sitt till. Men nu ska jag jobba med det här, för det är nånting jag verkligen vill kunna.

Puss!

Kommentarer
Postat av: A

Saknar dig på bloggen! Kramar!

2008-12-07 @ 19:52:05
URL: http://annmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0