Hmm, känns som om jag har missat nåt... var fan är min mens?!

Min mens är sjukt oregelbunden, men brukar komma inom 6 veckor. Nu är jag inne på min åttonde vecka utan mens... Men jag har bara haft sex en gång på flera månader och det var för 1,5 vecka sen. Då körde vi avbrutet. Japp, jag vet, det är inte särskilt säkert så typ två timmar efteråt tog jag ett dagen-efter-piller. Fan! jag vill inte vara gravid. Ända sedan jag kom å tänka på min försenade mens har jag nojat som fan! och som jag förstår det så måste man vänta två veckor, annars synd inte resulatet! fatta vilka helvetesdagar.

Jag tänker inte bli mamma nu, tänk själv å ha en deprimerad mamma som precis klarar av sig själv och sin skola. Dessutom har jag käkat massa mediciner, efexor, lipitor (kolesterolsänkande), theralen, oxascand, stesolid och stilnoct. Känns inte som bästa starten här i livet om man säger så...

Jag gjorde en abort i maj 2005 och fy fan vad dåligt jag mådde! dessutom var det en jävla skitkille som jag träffade då som misshandlade mig psykiskt och utsatte mig för våldtäkter under nästan ett år. Så, precis när jag började bli lite starkare så blir jag gravid! och jag fick göra allt själv, kurator, läkarundersökning, ultraljud och själva aborten. Han ringde inte ens en enda gång eller hälsade på trots att han bodde typ 50 meter bort från mig. Fy fan, det vill jag aldrig mer gå igenom! Fast den här killen är en helt annan sorts kille, väldigt snäll och lite försynt, nästan blyg.

Jag vet inte hur jag ska göra med preventivmedel heller, jag har testat i stort sett allt utan östrogen i som jag inte kan använda för jag har blodproppar i släkten. Minipiller (mens som ett vattenfall i över tre månader och sjuka humörsvängningar), p-stav (mens i ett år), hormonspiral, vanlig kopparspiral, special-kopparspiral. Spiralerna fick jag sån smärta av att jag var tvungen att åka in akut och ta ut dom. P-spruta har jag inte provat, men dom biverkningarna känns så sjukt läskiga. Dessutom ska man inte använda dem mer än två år för då är det stor risk att bli benskör, så det löser ju inte problemet på sikt... Det enda jag inte har provat är p-dator, men det är ju inget preventivmedel, utan mer att man har koll på sin ägglossning, och jag har ju inte regelbunden mens.

Så vad fan ska jag göra?! Är det nån som har förslag på något annat preventivmedel får ni gärna höra av er, för jag håller på att bli galen!!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0