Varför den här bloggen?

Så har då även jag skaffat en blogg. Varför då? kan man ju undra. Jo, att skriva har alltid legat mig varmt om hjärtat och framförallt hoppas jag att jag kan ge både mig själv och andra en hjälp på vägen. Det här ska inte bli en snyftblogg, men det är viktigt att förstå att livet inte alltid är lätt och att man inte är ensam om det. Och viktigast av allt, att någonting som på ytan verkar perfekt kan, om man skrapar lite på den där ytan, visa sig vara något helt annat. 

Vem är då jag? Jag är en ambitiös, högpresterande 24-årig tjej som pluggar på universitetet. Jag har många nära vänner och snälla föräldrar. Dessutom har jag en storebror och en lillebror som jag älskar mer än livet självt.

Sedan november 2007 har jag behandlats för en djup depression, i stort sett så djupt som man kan gå ner sig utan att ligga i graven. Jag har legat sammanlagt två månader på en psykiatrisk klinik nånstans i Sverige. Trots det klarade jag av vårterminen på universitetet med bra resultat. Kanske ligger det något sjukligt i det? Jag vet inte.

Den här bloggen har jag tänkt ska handla om hur fan man tar sig ur en depression och också om bakomliggande orsaker till att den har utvecklats. Förutom det ska den handla om mitt vardagliga liv och hur jag försöker få ihop mitt utåt sett lyckade liv och mina mörka hemligheter. Kort och gott Mitt alter egos hemligheter.

Puss på er alla, och kämpa på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0