Träning mot sömnlöshet?

Var hos min läkare igår och diskuterade litiumet som jag faktiskt tycker hjälper jättebra! och det är jätteskönt, tycker även att skakningarna har blivit mindre. Det är tydligen vanligt att man får det i början, men blir det inte bättre så får jag ta nån medicin. Fantastiskt att ta medicin mot medicinen, Inte. Men, vad fan, vad ska man göra? Litium hjälper ju jättemycket så jag vill absolut inte sluta.

Det enda som inte alls funkar nu är min sömn och deet har den ju inte gjort på över ett år. Känns sjukt att jag inte har sovit för egen maskin på över ett år. Iaf så pratade vi mycket om det vanliga, inte plugga i sängen, inte dricka kaffe m.m. Sen sa han att jag ska gå och lägga mig senare (lägger mig vid tio nu), stänga av mobilen och sedan ordinerade han minst en timmes hård träning om dan. Vilket ju är rätt främmande för mig, har inte tränat på länge nu. Men han har verkligen en poäng där. Eftersom jag sitter och pluggar hela dagarna så blir inte kroppen trött.

Så, jag åkte direkt och köpte löparkläder och skor för 1500!! Hm, ekonomisk har jag aldrig varit, haha. Var ute i 45 minuter idag, blandat joggning och snabb gång. Och nu känns det fantastiskt! Det är så jävla skönt och jag är sjukt nöjd över mig själv:) Så får vi se hur det går med sömnen inatt.

Puss allihopa!

Kommentarer
Postat av: A

Vad bra att du fått en medicin som verkligen hjälper, men det är ju verkligen knäppt att man ska behöva ta medicin mot medicinen! Det stämmer nog rätt bra att det hjälper att träna för att få bätte sömn, sitter man mest still så får man ju en massa överskottsenergi. Kramar!

2008-11-27 @ 21:10:22
URL: http://annmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0