Litium...

Okej, nu har min mens kommit. Puh! jag kan äntligen andas igen. Fast ska testa mig efteråt iaf bara för att kunna glömma det helt.

Var hos min läkare idag, han är skitbra! Lite äldre, men känns väldigt, väldigt kunnig och duktig på det han gör och duktig på att lyssna på det man säger. Han kommer liksom med förslag på det man vill göra eller inte göra istället för att bara säga direkt vad han tycker. Han vill att jag ska börja äta Litium... och det ska jag göra också, han lyckades övertala mig. Inte för att det var särskilt svårt. Det var lite intressant, för han sa att Du har ju inte bara haft en depression utan flera återkommande hela året. och det är sant, det hela har ju pågått i över ett år, med bra och sämre perioder. och mina sämre perioder har verkligen varit fruktansvärda, och jag vill aldrig hamna där igen.

Jag trodde att Litium bara var för bipolära, men han sa att man öven gav det till personer med recividerande depressioner, alltså ständigt återkommande, cykliska. och att litium stabiliserar måeendet och det skulle jag verkligen behöva, för jag känner att jag vill inte äta ännu mer antidepressiva för de fungerar ändå inte när jag väl kommit in i en neråtgående spiral.

Så kanske detta kan vara någonting för mig... men lite läskigt känns det ändå. men jag ska inte äta dem hela livet, bara en period nu när jag behöver en längre stabilitet för att min kropp ska kunna återhämta sig. och det känns väldigt bra att få någon annan medicin än den rent antidepressiva, även om jag ska fortsätta med min efexor. och det känns jävligt bra att min läkare tar mig på allvar. Det tror jag inte att en allmänläkare med mindre kunskap hade gjort.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0