Jag älskar min psykolog!

Alltså, hon är så jävla bra. Känns så skönt att träffa henne, hon lyckas alltid komma till roten med mina tankegångar som jag inte ens själv har tänkt på. Kanske är det som är meningen med en psykolog, haha.

Jag brukar träffa henne på torsdagar, men vi var tvungna att flytta tiden till idag istället, och det var fan TUR! Hela helgen har jag gått runt och känt att jag håller på att tappa greppet och mycket på grund av det som hände i fredags med min kursare.

Jag berättade allt som hände och det var riktigt intressant. Först blev hon förfärad och vi pratade om det och så där. Men så sa hon, Vänta lite nu, nu ska vi inte förhasta oss. Var det bara en negativ känsla med det som hände? och så tänkte jag efter och kom fram till att det inte var det, utan också positivt. Och jag har hela tiden tänkt att jag får såna känslor för att jag är sjuk, att sådana tankar är SJUKLIGA. och så sa hon att, inga känslor är rätt eller fel, man känner det man känner och att alla är olika, och vissa gillar när det är lite vildare och det är inget fel eller sjukt eller äckligt i det. Och hon har helt RÄTT! Missförstå mig inte, jag tycker fortfarande att det han gjorde var väldigt respektlöst, men samtidigt kan jag känna att det var lite attraktivt. 

Jag kände också att jag känner, och framförallt tycker, att väldigt mycket är fel och jag vet precis vad man "borde" känna, och det är nästan aldrig så att det jag känner är det "rätta". Men vet ni vad, jag insåg idag att jag är på ett sätt och bara för att andra inte är det och vissa är det så betyder inte det att det är sämre. och jag vet att jag tänder på att domineras, nästan förnedras. Självklart så kan det ha att göra med min storebror och mina ex att göra, och det var min psykolog också väldigt noga med att poängtera, att jag har ett visst mönster som gör att jag gör mig själv illa. 

Men jag håller på att lära mig att sätta gränser, och så länge jag mår bra med det jag gör och killen respekterar mig, så varför inte göra det som jag känner för istället för det man borde göra? VILKEN UPPENBARELSE!

Puss! 

Kommentarer
Postat av: A

Vad skönt att känna så! Jag tycker också oerhört mkt om min terapeut! Hon har verkligen förmågan att se igenom mig.

Är inte helt säker på att jag skulle klara av att strukturera upp min dag så om jag var helt ledig. Har jättesvårt för att komma till skott med saker och ting när jag är ledig (som på semestern t ex).

Förstår att du tyckte det var bra med sjukgymnasten. När jag hade kontakt med psykiatrin förut (nu har jag bara min företagsläkare + en terapeut som jag fått tag i själv genom rekommendation av en dåvarande sjukgymnast) bad jag om det. Men då sa de bara att de inte har sånt. Det enda de erbjöd mig var sjukskrivning och medicin, samt stödsamtal lite då o då. Kändes inte som att det gav så mkt hjälp till slut.

Du har helt rätt i att kropp o psyke hänger ihop. Jag får ofta jätteont i kroppen när jag mår dåligt psykiskt. Och för några år sen gick jag hos en sjukgymnast som jobbade med mina käkspänningar.

Gillar dina kommentarer! Många kramar!

2008-09-15 @ 21:58:43
URL: http://annmi.blogg.se/
Postat av: milla

Det är bra att du tycker om din psykolog! ;) kramar.

2008-09-25 @ 16:31:23
URL: http://doden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0