Jag - vem är det?

Alldeles, alldeles för länge har jag levt genom andra. Gett mig själv ett värde genom att vara duktig och omtyckt. Det slog mig idag när jag funderade lite på vad jag och min psykolog pratade om sist, att det inte finns något rätt och fel i mina känslor, att en känsla "bara" är en känsla. och nu, att jag så smått (med babysteg) har börjat sätta egna gränser, Vem fan är jag??! Jag har alltid levt "genom" mina vänner, tagit åt mig deras känslor, glädje som sorg. Jag har alltid varit den människor har vänt sig till med sina problem. Och nu ska jag bli en egen individ. Det skrämmer skiten ur mig! Kommer jag att klara det? kommer jag inte bara att bli en fruktansvärt ensan människa? Hus ska jag känna närhet till andra utan att beblanda mina känslor med dem så att jag suddas ut? Kanske känns det bättre när tanken har fått lägga sig lite, jag vet inte. Men just nu är det mest kaos.

Lagade "riktig" mat idag, currykyckling. Det var skitgott.

Puss!

Kommentarer
Postat av: A

Just den här gången så är mitt dåliga mående och ångest väldigt konkret. Det hände lite jobbiga saker igår på jobbet och det fick mig att bryta ihop. Blir ofta så att jag bryter ihop när det händer nåt jobbigt.

Exakt, när man mår dåligt så orkar man ju inte hålla på o leta efter hjälp själv. Och ändå är det precis det man får göra. Ja, jag vet inte vart jag i så fall ska vända mig. Det ska väl vara till en privat psykiater då, för inom sthlms landsting så verkar det som att psykiatrin ser ut på det här sättet. Jag blev själv väldigt förvånad över att de har så få hjälpinsatser som de har. Så himla svårt att hitta rätt inom sjukvården för en "vanlig" människa som inte vet var man ska börja leta och vad som finns.

Tack för dina varma kommentarer! Många kramar!

2008-09-17 @ 22:11:31
URL: http://annmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0