Varför vill jag inte sova?

Jag har märkt att jag de senaste två veckorna har jag verkligen dragit mig för att somna. Jag kan ligga i över en timme och lägga patients på datorn... Känns inte helt bra. Funderar på om det kan ha att göra med känslan av att förlora kontrollen. Jag har alltid älskat att somna, bara känna hur man blir tröttare och tröttare för att till sist domna bort helt. Nu tar jag Mirtazapin (noradrenalin) i väldigt låg dos för att kunna somna. Det är det enda som göra att jag somnar. Men det har jag tagit i länge, säkert ett halvår och det har aldrig varit något problem innan, så jag förstår inte riktigt. och ikväll har jag haft sån panikångest att det kändes som att hjärtat skulle hoppa ur kroppen på mig. Men nu har jag tagit två oxascand (dubbelt av min normala behovsmedicin) så nu mår jag bra:) är alldeles varm i kroppen. Brukar vara väldigt försiktig med behovsmedicin och aldrig ta någonting om det inte är absolut nödvändigt, men en sak måste jag säga, behovsmedicin is the shit:) Nej, allvarligt, man ska vara jätteförsiktig med det, men inte heller plåga sig i onödan. Det är en fin balansgång.

Nu ska jag sova, skola tidigt imorrn.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0